A MILOTAI TISZAVIRÁG HORGÁSZEGYESÜLET HIVATALOS HONLAPJA

Honlapunk a Milotai Tiszavirág Horgászegyesület életéről, kapitális fogásokról szól 100 oldalon keresztül, melyet az aktuális eseményekkel, fogásokkal folyamatosan bővítünk

TOVÁBBI JÚLIUSI FOGÁSOK II.

A júliusi nagy forróság beköszöntése után a mi halaink is visszavettek a tempóból. Persze itt az oxigénhiány miatt pipáló halat még véletlenül sem látni, sőt a megakasztott halaink szokatlanul nagy erővel védekeznek, egy 2 kg-os ponty is úgy védekezik "mint egy felnőtt".

A nagy meleg előcsalta az amurokat is: nagy bandákban lehet őket látni a víz felszínén napozva, köztük számos 10-20 kg körüli példány is van.

Nyilas Bertalan milotai horgásznak sikerült egyik reggel egy 2,5 kg-os, délután pedig egy 5,6 kg-os amurt kifognia fenekező készséggel.

Lukács Miklós magosligeti horgász 2011.07.19.17.30-kor első dobására, még az úszó szinte ki sem emelkedett a vízből, egy 2 kg-os amurt fogott. Ezt követően újabb kettő leakadt a bevágás után, majd fenekező készségre is volt két erőteljes kapása, de egyik sem lett meg: mindez 3 óra leforgása alatt történt.

Édesapja, Lukács Pál  pedig 100 m-rel odébb egy 10 kg-os körüli amurral viaskodott, melyet látott is, azonban 15 perces küzdelem után leakadt, melyenek oka az amur kemény szája lehet. Tehát nem elég, hogy a zyinórt könnyen elnyisszantja, még nehezen is akad meg benne a horog, ezért sem számít mindennapi teljesítménynek egy szép amur kifogása, és akkor ravasz védekezését, elementáris erejét még nem is említettem!

Kondor Tamás milotai horgásznak meg volt az a nagyszerű horgászélménye, hogy egy 6,2 kgos amurt, és 3,8 kg-os pontyot fogott 2011.07.16.06.00 és 06.30 órakor fenekező készséggel. A csali kukorica volt.

Itt Kondor Tamás - aki nem mellékesen egyesületünk ifjúsági felelőse -,pedig egy 5,8 kg-os eredeti nyúrgaponttyal látható, amelyet 2011.06.15.21.00. órakor fogott a fenti módszerrel.

Ezek szintén Kondor Tamás pontyai, amelyeket 2011.07.17/18. 22-01 óra közti időben fogott.

Hogy már ne megint én szerepeljek:

Ezt a teljesen hibátlan, gyönyörű tükröst 2011.07.18.18.00. órakor fogtam. Annak ellenére, hogy tudom, hogy a legszebb halaimat minden évben ezekben a napokban fogtam (23 kg-os tükrös:július 13;15 kg-os amur:július 18;16 kg-os tükrös:július 25...és még sorolhatnám, hirtelen fejből ennyi jutott eszembe), most kissé elhanyagoltam a horgászatot.

Nem csak egy szlogen az, hogy egy nagy hal kifogásához nem csak szerencse kell, hanem sokszor az hosszú, fáradtságos munkának gyümölcse. Szerintem a szerencsének egy kitartó (napokig, hetekig tartó etetés, stb.) horgászat során mindössze 5 % szerepe van, és szinte "tuti" az eredményesség - legalábbis nálunk, a Milotai Süllős Bányatavon.

A másik készségemet még be sem vetettem, amikor láttam,  hogy határozottan meglódul a kapásjelzőm, és talán még a botot is vízbe húzta volna a hal, ha nem vágok be időben.

Biztos voltam benne, hogy a hal farkába akadt a horog, akkora erővel és a víz tetején védekezettmég a hal hátuszonya is kint volt sokszor a vízből, így már biztos voltam benne, hogy ez nem idei telepítésű hal lesz. Kellett is kapaszkodni elég rendesen, nehogy a hal legyen a győztes. Fárasztás közben szereltem össze a merítőszákot is, de jó 10 perces küzdelem után mégiscsak meg lett, ráadásul a horog is a szájába akadt, csupán a hal ereje tévesztett meg. A mérlegen 8,2 kg-ot mutatott.

2011.07.20-án viharos erejű oldal szél fújt, ezért a nyeletőfékem volt a kapásjelző. Két órán keresztül semmi nem történt, már pakoltam ois összefelé, éppen háttal álltam a botoknak, mikor meghallottam, hogy igaz csak alig, de perceg a nyeletőfékem. Megfordultam, és zsinórra sem nézve átváltottam a nyeletőfékről, és közben egy határozott mozdulattal akasztottam. Elmaradt a várt kirohanás, de pár másodperc múlva kiderült, hogy mégiscsak "jól dolgozott" a kapásjelzőm, mert meg lett a tettes: a lent látható "méretes" ezüstkárász. Szinte minden horgász ilyenkor újból bevetné a szerelékét, de nekem valami azt súgta: fejezzem be a pakolást és menjek. Alighogy hazaértem, hatalmas vihar tört ki, pedig egy felhő sem volt még a közelben a Milotai Süllős Bányatavon.

Sok embernek a kárászról egy pocsolya ízű hal jut eszébe. Pedig szegény erről nem tehet, az való igaz, hogy megél a silányabb minőségű pocsolyákban is, ahol a legtöbb halfaj elpusztulna.  A mi ilyenkor is kristálytiszta vizünkben viszont igazi gasztronómia érték, fenséges csemege.

A levegő mostani lehűléséből következő törvényszerűség: újabb kapitális fogások a Milotai Süllős Bányatavon!

Nem csalás, nem ámítás, láthatták, akik figyelemmel kísérték honlapunk szerkesztését: Kondor Tamás igazolta az előző , még a délelőtti órákban ideírt mondatomat ma a kora esti órákban egy 5 kg-os nyúrgatőponty és egy 4 kg-os "átmeneti" tőponty "személyében". Gratulálunk a fogásaidhoz Tamás!

Oldal: További júliusi fogásokI .
A MILOTAI TISZAVIRÁG HORGÁSZEGYESÜLET HIVATALOS HONLAPJA - © 2008 - 2024 - mlotahorg.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!