A MILOTAI TISZAVIRÁG HORGÁSZEGYESÜLET HIVATALOS HONLAPJA

Honlapunk a Milotai Tiszavirág Horgászegyesület életéről, kapitális fogásokról szól 100 oldalon keresztül, melyet az aktuális eseményekkel, fogásokkal folyamatosan bővítünk

JÓL KEZDŐDIK A JÚLIUS!

Pünkösd óta - kisebb megszakításokkal - mintha csak a húsvét előtti böjti szelek fújdogálnának, olyan időnk van. Nem örülnek ennek biztosan a strandolók, és lehet, hogy azok a horgászok sem, akik azt hiszik, hogy halat leg eredményesbben  jó időben lehet fogni.

Sokan tudjuk persze azt, hogy ez nem így van, és tapasztaljuk is, hogy a barátságtalan időben halaink barátságosabbak, mint egyébként.

2011.07.01-én fenekező szerelésem bevetése közben a feltámadó nyugati szél adott egy kis hasat a zsinóromnak, amelyet egy rántással igyekeztem korrigálni. Ekkor egy erős ütést éreztem a horgomon, és természetesen a zsinórt feszesen tartva megkezdtem a fárasztást. A kezdeti vehemencia után békésen jött kifelé a hal, egy kissebb, 2 kg körüli pontyra gyanakodtam, mivel még a pontyaink is feltűnően jó erőben vannak. Sokszor kell kapaszkodni még egy 2 kg-os pontynál is, nehogy a partmenti  bokorban kössön ki. Elém érve azonban megtáltosodott a hal, és láttam a pontyétól világosabb színű hengeres testét, valamint rövid, magas hátuszonyát: ez amur. A vízbe pottyanó csalit kapta el, még a fenékre érés előtt. Rövid, de heves -3-4- kirohanást tartalmazó - tusa után megszákoltam a 47 cm-es, 2,5 kg-os amurt. Messze van a rekordlistától, de jobban örültem neki, mint egy 10 kg-os pontynak. Sportosságban magasan veri a pontyot.

Gasztronómiai értéke a sok ellenvéleménnyel szemben én szerintem, és akikkel csak beszéltem, azok szerint is, magasabb a pontyénál, van aki szerint tízszeresen. Tény, hogy sütve, rántva királyi íze van. Többen összetévesztik készítésének a módját a busáéval, hogy jobban be kell sózni: ez nem igaz, annyira kell csak sózni az amurt, mint a pontyot. 15 kg-os amurból készítettünk egyszer halászlét: verte a pontyból készült halászlevet.

Több ellenvéleménnyel találkoztam már az amurral kapcsolatban: pl. nem őshonos. Az igaz, hogy Kínából származik, de még a 60-as években került be Magyarországra, és már hivatalosan is őshonosnak tekintik.

Az sem mellékes körülmény, hogy mikor a pontyok az ívással vannak elfoglalva (nálunk, mint korábban említettem minden évben megkérjük a ponty tilalmi idejének feloldását) amurokat akkor is lehet fogdosni.

Az amur mellé jött még ez a 80 dk-os ezüstkárász is. A tengernyi ponty mellett jó ez a kis változatosság. Az pedig feledhetetlen élmény volt, amikor az amur ragadozó halként "rabolt rá" a csalira. Kb. olyan érzés egy ilyet "megcsípni", mint mikor a futballban kapáslövéssel ollózva betalálnak a kapu felső sarkába.

Persze jöttek folyamatosan a pontyok is, ismét kaptam hírt 10 kg-os körüli fogásokról, de fotó ezekről sajnos még nem érkezett.

Nyilas Bertalan milotai horgász 2011.07.06-án a reggeli órákban egy 2 kg-os, délután pedig egy 5,5 kg-os amurt fogott fenekező készséggel, kukoricával csalizva.

Harcsáink is egyre jobban mutatkoznak, de fogásukról még nem tudok beszámolni, mivel még horgászni is most kezdtek rá néhányan.

Rövidesen folytatjuk!

Oldal: Jól kezdődik a július!
A MILOTAI TISZAVIRÁG HORGÁSZEGYESÜLET HIVATALOS HONLAPJA - © 2008 - 2024 - mlotahorg.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!